Juldans 2022 Gränbyskolan

Äntligen efter två års pandemirestriktioner kan vi återuppta Juldansen på Gränbyskolan! Juldansen har funnits som tradition på skolan i över 40 år och varje år kommer även gamla elever för att dansa. Det har varit ett hjärtligt och varmt återseende! Tyvärr har vi just i år inte möjlighet att ta emot er gamla elever eftersom vi fortfarande måste ta hänsyn till den ökade smittspridningen som pågår i samhället nu. Vi hälsar er i stället så mycket välkomna till oss Juldansen 2023.

Juldansen är en mångårig tradition här på Gränbyskolan. Under hösten lär sig och tränar eleverna danser som linedance, jenka, polka, schottis, zorba och många fler. Dagen innan julavslutningen samlas alla i skolans idrottshall och dansar tillsammans.

Det är en väldigt uppskattad tradition och extra roligt är det att de elever som tidigare gått på Gränbyskolan kommer tillbaka varje år för att dansa och för att passa på att träffa sina gamla lärare.

Nu kan vi äntligen ta upp vår fina tradition igen efter två års pandemin. Tyvärr har smittspridningen av covid-19 i samhället ökat kraftigt den senaste tiden. För att inte tvingas ställa in vår juldans ännu en gång har vi valt att hålla dansen internt. Vi kan därför just i år inte ta emot er som är gamla elever. Vi är mycket ledsna över detta men hoppas att ni alla förstår vårt beslut. Vi hälsar er i stället dubbelt välkomna till Juldansen 2023!

kramhjärtapuff.png

För alla som är nyfikna på hur Juldansen går till kan ni hålla till godo med några filmklipp från tidigare år.

God Jul och Gott Nytt År önskar vi alla från Gränbyskolan!

16 december 2022