Gränbyskolan och Prinsparets Stiftelse fortsätter samarbete

Elever från Gränbyskolan deltog i nylanseringen av "Lajka" - en utbildningssajt med material om trygghet på nätet. Eventet ägde rum i Stockholm måndagen 4 september.

lajka.puff.jpg

Nylansering av "Lajka" - Prinsparets Stiftelse utbildningssajt

Gränbyskolan samarbetar sedan några år tillbaka med Prinsparets Stiftelse och dess utbildningssajt "Lajka" som tillhandahåller material för skolor om trygghet på nätet.

Måndagen den 4 september var Gränbyskolans klass 8a, mentorer och rektor inbjudna till nylanseringen av "Lajka" där nytt material om kopplingen mellan hälsa och demokrati på nätet stod i fokus. Programmet bestod av föreläsningar under tema "Nätet, hjärnan och vår hälsa" och "Nätet och vår demokrati" och innehöll flera interaktiva inslag. H.K.H Prinsessan Sofia inledningstalade om vikten av att alla känner trygghet på nätet.

Även en DJ fanns på plats under dagen och efter eventet bjöds alla på lunch innan det var dags att åka tillbaka till Uppsala. En väldigt intressant och givande dag!

lajka elever puff.jpg

Läs mer om "Lajka" och Prinsparets Stiftelse samt samarbetet med Gränbyskolan.

Pressrelease om nylanseringen

5 september 2023